Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
Tytuł: Postmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznej
Autor: Drong, Leszek
Słowa kluczowe: edukacja; teoria literatury; literatura; Richard Rorty
Data wydania: 2011
Źródło: "Er(r)go" (2011), Nr 22/23, z. 1/2, 107-120
Abstrakt: "Poglądy Richarda Rorty’ego na edukację łatwo zdyskredytować cytując jego własne uwagi, które poczynił w kontekście debaty nad konsekwencjami swojej filozofii kształcenia. Odpowiadając na zarzuty wysuwane przez krytyków, Rorty stawia pod znakiem zapytania możliwość odniesienia swoich filozoficznych wniosków do wybranych dziedzin związanych z praktyczną działalnością człowieka: „Mam wątpliwości co do znaczenia (relevance) filozofii dla edu- kacji; z tych samych względów mam też wątpliwości co do znaczenia filozofii dla polityki” . W podobnym tonie wypowiada się również na temat poglądów Johna Dewey’a wyrażonych w Demokracji i edukacji – choć Rorty podziela tutaj zasadnicze założenia, które przyświecają Dewey’owi, musi przyznać, że wnioski tego ostatniego są tyleż owocne, co mgliste . Z jednej strony zatem zastrzeżenia" [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
ISSN: 2544-3186
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Drong_postmodernistyczny_zaratustra_jako_masowy.pdf471,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons