Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
Tytuł: | Postmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznej |
Autor: | Drong, Leszek |
Słowa kluczowe: | edukacja; teoria literatury; literatura; Richard Rorty |
Data wydania: | 2011 |
Źródło: | "Er(r)go" (2011), Nr 22/23, z. 1/2, 107-120 |
Abstrakt: | "Poglądy Richarda Rorty’ego na edukację łatwo zdyskredytować cytując jego własne uwagi, które
poczynił w kontekście debaty nad konsekwencjami swojej filozofii kształcenia. Odpowiadając na
zarzuty wysuwane przez krytyków, Rorty stawia pod znakiem zapytania możliwość odniesienia swoich
filozoficznych wniosków do wybranych dziedzin związanych z praktyczną działalnością człowieka: „Mam
wątpliwości co do znaczenia (relevance) filozofii dla edu- kacji; z tych samych względów mam też
wątpliwości co do znaczenia filozofii dla polityki” . W podobnym tonie wypowiada się również na
temat poglądów Johna Dewey’a wyrażonych w Demokracji i edukacji – choć Rorty podziela tutaj
zasadnicze założenia, które przyświecają Dewey’owi, musi przyznać, że wnioski tego ostatniego są
tyleż owocne, co mgliste . Z jednej strony zatem zastrzeżenia" [...] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865 |
ISSN: | 2544-3186 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|