http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096
Tytuł: | Przemiany w polszczyźnie potocznej a nauczanie języka polskiego jako obcego |
Autor: | Skudrzyk, Aldona |
Słowa kluczowe: | kształcenie kompetencji komunikacyjnej; język polski; język praktyczny; nauczanie cudzoziemców |
Data wydania: | 1998 |
Źródło: | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 10 (1998), s. 415-422 |
Abstrakt: | Komunikacyjne podejście do nauczania języka jako obcego jest dziś coraz bardziej powszechne - a kształcenie kompetencji komunikacyjnej uznaje się za podstawowy cel dydaktyczny. Przekonanie o uczeniu cudzoziemców języka praktycznie użytecznego w codziennych, najbardziej typowych sytuaqach życiowych jest już przekonaniem powszechnym i postulowanym przez wiele podręczników. Jeżeli na tzw. „najbardziej typowe sytuacje życiowe” spojrzymy ze stanowiska opisu socjolingwistycznego, to okaże się, że przedstawiają one językowo sytuację dość skomplikowaną. Kontakty osób bliskich, tzw. kontakt indywidualny (nieoficjalny) charakteryzuje bowiem największa wariantywność językowa we wszystkich płaszczyznach systemu, dopuszczone są w nim wszelkie formy językowe, a ich wybór zależy od bezpośrednich rozmówców (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096 |
ISSN: | 0860-6587 2449-6839 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Skudrzyk_Przemiany_w_polszczyznie_potocznej_a_nauczanie_jezyka_polskiego_jako_obcego.pdf | 468,74 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons