Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096
Tytuł: Przemiany w polszczyźnie potocznej a nauczanie języka polskiego jako obcego
Autor: Skudrzyk, Aldona
Słowa kluczowe: kształcenie kompetencji komunikacyjnej; język polski; język praktyczny; nauczanie cudzoziemców
Data wydania: 1998
Źródło: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 10 (1998), s. 415-422
Abstrakt: Komunikacyjne podejście do nauczania języka jako obcego jest dziś coraz bardziej powszechne - a kształcenie kompetencji komunikacyjnej uznaje się za podstawowy cel dydaktyczny. Przekonanie o uczeniu cudzoziemców języka praktycznie użytecznego w codziennych, najbardziej typowych sytuaqach życiowych jest już przekonaniem powszechnym i postulowanym przez wiele podręczników. Jeżeli na tzw. „najbardziej typowe sytuacje życiowe” spojrzymy ze stanowiska opisu socjolingwistycznego, to okaże się, że przedstawiają one językowo sytuację dość skomplikowaną. Kontakty osób bliskich, tzw. kontakt indywidualny (nieoficjalny) charakteryzuje bowiem największa wariantywność językowa we wszystkich płaszczyznach systemu, dopuszczone są w nim wszelkie formy językowe, a ich wybór zależy od bezpośrednich rozmówców (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096
ISSN: 0860-6587
2449-6839
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Skudrzyk_Przemiany_w_polszczyznie_potocznej_a_nauczanie_jezyka_polskiego_jako_obcego.pdf468,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons