Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1460
Title: Kompetencje krytyczno-artystyczne w edukacji kulturalnej - w kierunku etycznej krytyki artystycznej
Authors: Winnicka-Gburek, Joanna
Keywords: art criticism; ethical criticism of art; critical competences
Issue Date: 2014
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: K. Olbrycht, B. Głyda-Żydek, A. Matusiak (red.), "Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej" (S. 213-225). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: In this article I have analysed art-critical competence in the context of cultural education. Asking about the competence of a university teacher I have referred to two different concepts of cultural education, liberal and axiological ones, in order to show that “critical skills” can be interpreted in different ways and as a result students can be taught completely different things under the same banner. The second part provides an outline of Noël Carroll’s ethical art criticism, asking about its legitimacy in the cultural education.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1460
ISBN: 9788380121140
9788380121157
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Winnicka_Gburek_Kompetencje_krytyczno_artystyczne_w_edukacji.pdf286,82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons