DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Winnicka-Gburek, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-22T07:20:57Z | - |
dc.date.available | 2018-03-22T07:20:57Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | K. Olbrycht, B. Głyda-Żydek, A. Matusiak (red.), "Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej" (S. 213-225). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380121140 | - |
dc.identifier.isbn | 9788380121157 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1460 | - |
dc.description.abstract | In this article I have analysed art-critical competence in the context of cultural education.
Asking about the competence of a university teacher I have referred to two different concepts of
cultural education, liberal and axiological ones, in order to show that “critical skills” can be interpreted
in different ways and as a result students can be taught completely different things under
the same banner.
The second part provides an outline of Noël Carroll’s ethical art criticism, asking about its
legitimacy in the cultural education. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | art criticism | pl_PL |
dc.subject | ethical criticism of art | pl_PL |
dc.subject | critical competences | pl_PL |
dc.title | Kompetencje krytyczno-artystyczne w edukacji kulturalnej - w kierunku etycznej krytyki artystycznej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|