http://hdl.handle.net/20.500.12128/1460
Tytuł: | Kompetencje krytyczno-artystyczne w edukacji kulturalnej - w kierunku etycznej krytyki artystycznej |
Autor: | Winnicka-Gburek, Joanna |
Słowa kluczowe: | art criticism; ethical criticism of art; critical competences |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Olbrycht, B. Głyda-Żydek, A. Matusiak (red.), "Kompetencje do prowadzenia edukacji kulturalnej" (S. 213-225). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | In this article I have analysed art-critical competence in the context of cultural education. Asking about the competence of a university teacher I have referred to two different concepts of cultural education, liberal and axiological ones, in order to show that “critical skills” can be interpreted in different ways and as a result students can be taught completely different things under the same banner. The second part provides an outline of Noël Carroll’s ethical art criticism, asking about its legitimacy in the cultural education. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1460 |
ISBN: | 9788380121140 9788380121157 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Winnicka_Gburek_Kompetencje_krytyczno_artystyczne_w_edukacji.pdf | 286,82 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons