Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14705
Title: Sojusz instytucjonalny jako rozwiązanie konfliktu oczekiwań społecznych wobec szkoły w sytuacji zjawiska niedostosowania społecznego uczniów
Authors: Fajfer-Kruczek, Ilona
Keywords: social expectations; school; social maladjustment; alliance
Issue Date: 2014
Citation: Studia Pedagogiczne, T. 67 (2014), s. 141-154
Abstract: contemporary school is exposed to a number of tensions and conflicts arising from the difference in expectations of everyday interactions. in particular, this can manifest itself in difficult situations for which shall be the student's social maladjustment or a threat to social maladjustment, because the multiplicity of involved actors can express different beliefs about the same substance and procedure changes desired and their effectiveness. The solution thus understood the conflict of expectations may be an institutional alliance, instead too far-reaching assumptions about the collaboration.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14705
ISSN: 0081-6795
Appears in Collections:Artykuły (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fajfer_Kruczek_Sojusz_instytucjonalny_jako_rozwiazanie.pdf440,87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons