Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14840
Title: Językoznawstwo kognitywne w nauczaniu języków obcych : projekt gramatyki wizualnej na przykładzie francuskiego trybu "subjonctif"
Authors: Kwapisz-Osadnik, Katarzyna
Keywords: cognitive and semantic schemes; cognitive linguistics; French subjunctive; foreign languages; visual grammar
Issue Date: 2010
Citation: Neofilolog, Nr 34, (2010) s. 133-146
Abstract: The article focuses on a visual grammar project, a strategy which uses notions of cognitive and semantic schemes, the use of prototype and semantic invariant described by cognitive linguistics. The article also includes suggestions concerning the use of the method to teach the French subjunctive.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14840
ISSN: 2545-3971
1429-2173
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kwapisz_Osadnik_Jezykoznawstwo_kognitywne.pdf1,29 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons