Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16405
Tytuł: Współpraca szkoły z rodziną dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych : wybrane problemy
Autor: Szafrańska, Anida
Słowa kluczowe: współpraca; autyzm
Data wydania: 2016
Źródło: "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 25, nr 1 (2016), s. 535-545
Abstrakt: Termin „autystyczne spektrum zaburzeń” (ASD autistic spectrum disorders) odnosi się do całościowych zaburzeń rozwoju, wymienionych w klasyfikacjach DSM IV, DSM IV – TR oraz ICD-101. Zgodnie z klasyfikacją ICD-10 w grupie całościowych zaburzeń rozwoju (F84) znajdują się autyzm dziecięcy, autyzm atypowy, zespół Retta, inne dziecięce zaburzenia dezintegracyjne, zaburzenia hiperkinetyczne z towarzyszącym upośledzeniem umysłowym i ruchami stereotypowymi, zespół Aspergera, inne całościowe zaburzenia rozwojowe oraz całościowe zaburzenia rozwojowe nieokreślone2. Ta grupa zaburzeń charakteryzuje się jakościowymi odchyleniami od normy w zakresie interakcji społecznych, wzorców komunikacji oraz ograniczonym i stereotypowym repertuarem zainteresowań i aktywności (...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16405
DOI: 10.16926/p.2016.25.39
ISSN: 2545-3041
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafranska_Wspolpraca_szkoly_z_rodzina_dziecka_ze_spektrum.pdf473,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons