Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16551
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDziwak, Ewelina-
dc.date.accessioned2020-10-20T08:23:24Z-
dc.date.available2020-10-20T08:23:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citation"Zeszyty Prasoznawcze" T. 62, nr 1 (2019), s. 111-120pl_PL
dc.identifier.issn2299-6362-
dc.identifier.issn0555-0025-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16551-
dc.description.abstractZmiany, jakie miały miejsce po skomercjalizowaniu internetu, wywołały szereg negatywnych następstw. W sieci nastąpiło znaczące obniżenie formy języka na rzecz podwyższenia stopnia jego pauperyzacji. W komunikacji wielu z wieloma wyszły na jaw skrywane sądy i opinie, powodując przeistoczenie się słów w realne akty agresji, z którymi codziennie stykają się internauci. Główny celem prezentowanej publikacji jest ujęcie hejtu w kontekście komercjalizacji internetu. Autorka na podstawie analiz literatury oraz własnych obserwacji przedstawia hejt jako zjawisko zapośredniczone przez media. Dokonując przeglądu polskich badań na temat hejtu oraz analizując historię internetu, dochodzi do wniosku, że oprócz czynników psychologicznych, jedną z przyczyn zaistnienia hejtu jest inkluzywność sieci. W wyniku upowszechnienia się oraz traktowania jego zasobów jak towaru największą popularnością zaczęły cieszyć się przekazy sensacyjne, kontrowersyjne i wykraczające poza ogólnie przyjęte normy. Dało to przyczynek do pojawienia się wielu negatywnych zjawisk w komunikowaniu masowym, wśród których wyróżnić należy szerzący się hejt.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecthejtpl_PL
dc.subjectkomunikacjapl_PL
dc.subjectinternetpl_PL
dc.subjectkomercjalizacjapl_PL
dc.subjectnowe mediapl_PL
dc.titleOd egalitarności do inkluzywności. Hejt jako następstwo komercjalizacji internetupl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.19.007.10221-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dziwak_Od_egalitarnosci_do_inkluzywnosci_Hejt_jako_nastepstwo_komercjalizacji_internetu.pdf318,09 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons