Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16551
Title: Od egalitarności do inkluzywności. Hejt jako następstwo komercjalizacji internetu
Authors: Dziwak, Ewelina
Keywords: hejt; komunikacja; internet; komercjalizacja; nowe media
Issue Date: 2019
Citation: "Zeszyty Prasoznawcze" T. 62, nr 1 (2019), s. 111-120
Abstract: Zmiany, jakie miały miejsce po skomercjalizowaniu internetu, wywołały szereg negatywnych następstw. W sieci nastąpiło znaczące obniżenie formy języka na rzecz podwyższenia stopnia jego pauperyzacji. W komunikacji wielu z wieloma wyszły na jaw skrywane sądy i opinie, powodując przeistoczenie się słów w realne akty agresji, z którymi codziennie stykają się internauci. Główny celem prezentowanej publikacji jest ujęcie hejtu w kontekście komercjalizacji internetu. Autorka na podstawie analiz literatury oraz własnych obserwacji przedstawia hejt jako zjawisko zapośredniczone przez media. Dokonując przeglądu polskich badań na temat hejtu oraz analizując historię internetu, dochodzi do wniosku, że oprócz czynników psychologicznych, jedną z przyczyn zaistnienia hejtu jest inkluzywność sieci. W wyniku upowszechnienia się oraz traktowania jego zasobów jak towaru największą popularnością zaczęły cieszyć się przekazy sensacyjne, kontrowersyjne i wykraczające poza ogólnie przyjęte normy. Dało to przyczynek do pojawienia się wielu negatywnych zjawisk w komunikowaniu masowym, wśród których wyróżnić należy szerzący się hejt.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16551
DOI: 10.4467/22996362PZ.19.007.10221
ISSN: 2299-6362
0555-0025
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dziwak_Od_egalitarnosci_do_inkluzywnosci_Hejt_jako_nastepstwo_komercjalizacji_internetu.pdf318,09 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons