Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16654
Tytuł: Wortschatzlehren und -lernen mit Hilfe von Web 2.0 : Werkzeugen
Autor: Łyp-Bielecka, Aleksandra
Słowa kluczowe: teaching foreign languages; language didactics
Data wydania: 2013
Źródło: Lingwistyka Stosowana, T. 8 (2013), s. 67-79
Abstrakt: Lexical knowledge seems to be one of the most important factors in the development of communicative skills. However, teaching and learning vocabulary is a diffi cult issue in foreign language didactics because of a great number of items foreign language learners should acquire in the process (estimated minimum second language vocabulary is 2-6 thousand words, depending of the level). One of the possible solutions, which could help learners to develop their lexical knowledge, is the application of Web 2.0-tools during a foreign language lesson. The implementation of IT may also signifi cantly increase learners autonomy and contribute to the development of learners media competence. The paper discusses the use of the following Web 2.0-tools: online-dictionaries, text-to-speech-systems, voice recording services, whiteboards, mind mapping tools and word cloud generators.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16654
ISSN: 2080-4814
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lyp_Bielecka_Wortschatzlehren_und_lernen_mit_Hilfe.pdf394,57 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons