http://hdl.handle.net/20.500.12128/1668
Tytuł: | Liebert, Tuwim - do tablicy : o skamandryckiej metaforyzacji szkolnej |
Autor: | Czaja, Kamila |
Słowa kluczowe: | Julian Tuwim; Kazimierz Wierzyński; poezja skamandrytów |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | M. Tramer, A. Wójtowicz (red.), "Reinterpretacje" (S. 351-366). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | W pierwszym tomie katowickiego Skamandra Wojciech Ligęza analizuje obraz szkoły w poezji Juliana Tuwima i Kazimierza Wierzyńskiego. Po latach warto rozwinąć proponowaną w tamtym artykule koncepcję metafory „szkoła życia” oraz szkolnego języka, który „pseudonimuje istotne problemy ludzkiej egzystencji”. Przedmiotem zainteresowania w niniejszym artykule są więc przede wszystkim aspekty poetyckiego idiomu, które wiele mówią nie tyle o samym wizerunku szkoły w poezji skamandrytów, ile raczej o tym, co ukazywane jest przez przywołanie szkolnej rzeczywistości i terminologii. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1668 |
ISBN: | 9788380123847 9788380123854 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Czaja_Liebert_Tuwim_do_tablicy.pdf | 294,47 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons