http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698
Tytuł: | Szkoła gimnazjalna a wielokulturowość |
Autor: | Widawska, Edyta Górnik, Jolanta |
Słowa kluczowe: | oświata polska; reforma |
Data wydania: | 2006 |
Źródło: | "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 15 (2006), s. 91-106 |
Abstrakt: | Już kolejny rok jesteśmy świadkami funkcjonowania nowej struktury' organizacyjnej polskiej oświaty. W zreformowanym systemie wprowadzono zmieniony typ szkól, w których cykl kształcenia miał być zharmonizowany z fazami rozwojowymi dzieci i młodzieży, objętych obowiązkiem szkolnymi oraz obowiązkiem nauki. W roku wprowadzenia reformy Demoskop przeprowadził ogólnopolski sondaż dotyczący wprowadzanego systemu. 80% uczestników badania słyszało o planowanej od 1 września zmianie systemu kształcenia, jednak tylko 2% z nich deklarowało dobrą znajomość projektu, 21% twierdziło, że zna jego większą część, a 61% przyznało, że na ten temat wie niewiele. Respondenci, którzy słyszeli o reformie, wyrazili przekonanie, że zyskają na niej dzieci z dużych miast (57% badanych) i wielkomiejscy nauczyciele (50% badanych)(...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698 |
ISSN: | 2545-3041 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Widawska_Szkola_gimnazjalna_a_wielokulturowosc.pdf | 924,7 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons