Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698
Tytuł: Szkoła gimnazjalna a wielokulturowość
Autor: Widawska, Edyta
Górnik, Jolanta
Słowa kluczowe: oświata polska; reforma
Data wydania: 2006
Źródło: "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 15 (2006), s. 91-106
Abstrakt: Już kolejny rok jesteśmy świadkami funkcjonowania nowej struktury' organizacyjnej polskiej oświaty. W zreformowanym systemie wprowadzono zmieniony typ szkól, w których cykl kształcenia miał być zharmonizowany z fazami rozwojowymi dzieci i młodzieży, objętych obowiązkiem szkolnymi oraz obowiązkiem nauki. W roku wprowadzenia reformy Demoskop przeprowadził ogólnopolski sondaż dotyczący wprowadzanego systemu. 80% uczestników badania słyszało o planowanej od 1 września zmianie systemu kształcenia, jednak tylko 2% z nich deklarowało dobrą znajomość projektu, 21% twierdziło, że zna jego większą część, a 61% przyznało, że na ten temat wie niewiele. Respondenci, którzy słyszeli o reformie, wyrazili przekonanie, że zyskają na niej dzieci z dużych miast (57% badanych) i wielkomiejscy nauczyciele (50% badanych)(...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698
ISSN: 2545-3041
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Widawska_Szkola_gimnazjalna_a_wielokulturowosc.pdf924,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons