Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698
Title: Szkoła gimnazjalna a wielokulturowość
Authors: Widawska, Edyta
Górnik, Jolanta
Keywords: oświata polska; reforma
Issue Date: 2006
Citation: "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 15 (2006), s. 91-106
Abstract: Już kolejny rok jesteśmy świadkami funkcjonowania nowej struktury' organizacyjnej polskiej oświaty. W zreformowanym systemie wprowadzono zmieniony typ szkól, w których cykl kształcenia miał być zharmonizowany z fazami rozwojowymi dzieci i młodzieży, objętych obowiązkiem szkolnymi oraz obowiązkiem nauki. W roku wprowadzenia reformy Demoskop przeprowadził ogólnopolski sondaż dotyczący wprowadzanego systemu. 80% uczestników badania słyszało o planowanej od 1 września zmianie systemu kształcenia, jednak tylko 2% z nich deklarowało dobrą znajomość projektu, 21% twierdziło, że zna jego większą część, a 61% przyznało, że na ten temat wie niewiele. Respondenci, którzy słyszeli o reformie, wyrazili przekonanie, że zyskają na niej dzieci z dużych miast (57% badanych) i wielkomiejscy nauczyciele (50% badanych)(...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16698
ISSN: 2545-3041
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Widawska_Szkola_gimnazjalna_a_wielokulturowosc.pdf924,7 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons