Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16928
Tytuł: Problemy przeszłości językowej w edukacji polonistycznej w szkole (spojrzenie dydaktyka) : dyskusja panelowa, głos szósty
Autor: Synowiec, Helena
Słowa kluczowe: rozwój języka polskiego; język polski; nauczanie jezyka polskiego
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Pastuch, M. Siuciak, K. Wąsińska, W. Wilczek (red.), „Historia języka w XXI wieku : stan i perspektywy”. (S. 673-677). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Dziękuję organizatorom Kongresu Historyków Języka, że w programie przewidzieli miejsce i czas na refleksję, dotyczącą nauczania o dawnej polszczyźnie w szkole współczesnej, gdy powszechnie obserwuje się wśród młodzieży kryzys wiedzy historycznej i historycznojęzykowej. W swojej wypowiedzi, odwołując się do dotychczasowych publikacji, własnych spostrzeżeń i przemyśleń, poruszę kwestię celów wprowadzania uczniów w krąg zagadnień historycznojęzykowych, doboru treści kształcenia z tego zakresu i sposobów ich opracowania na lekcjach, z uwzględnieniem motywacji młodych ludzi do poznawania rozwoju języka." [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16928
ISBN: 978-83-226-3137-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Synowiec_problemy_przeszlosci_jezykowej_w_edukacji.pdf413,99 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons