Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17116
Tytuł: O wykorzystaniu koncepcji rezerwatu Ervinga Goffmana jako narzędzia interpretacji znaczenia przestrzeni w procesach edukacji uczniów z niepełnosprawnością
Autor: Gajdzica, Zenon
Słowa kluczowe: space; place; territory; sanctuary; Goffman; disabled students; inclusive education; przestrzeń; miejsce; terytorium; rezerwat; studenci niepełnosprawni; uczniowie niepełnosprawni; kształcenie włączajace
Data wydania: 2020
Źródło: "Rocznik Lubuski" (2020), T. 46, cz. 1, s. 137-148
Abstrakt: The paper attempts to apply the concept of sanctuary developed by Erving Goffman as a tool for describing, explaining and understanding the importance of space in educational processes of disabled students – especially in its non-segregational forms. The paper presents an analysis of the importance of space, places and territories in the processes of education of disabled students. It characterizes the problem of creating space of disabled students in inclusive and integrational education as a form of creating sanctuaries. Finally, the paper attempts to exemplify the concept by describing two assumptions of inclusive education by means of Goffman’s categories: goods, claims, stake holder, obstacle, agent.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17116
DOI: 10.34768/rl.2020.v461.11
ISSN: 0485-3083
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gajdzica_o_wykorzystaniu_koncepcji_rezerwatu.pdf351,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons