Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17243
Tytuł: Czego nas uczy starożytność
Autor: Sapota, Tomasz
Słowa kluczowe: teksty starożytnych autorów; wzory indywidualizmu
Data wydania: 2012
Źródło: "Meander", R. 64/67, 2009/2012, s. 358-360
Abstrakt: "W ostatnich latach narasta w naszym kraju przekonanie o tym, że antyczna kultura nie może udzielić odpowiedzi na problemy trapiące współczesne Polki i Polaków. Opinia ta, która skutkuje usuwaniem lub ograniczaniem nauczania łaciny i wiedzy o starożytności w szkołach i na uniwersytetach, zdaje się być powszechna, warto zatem może zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście teksty Greków i Rzymian mogą nas czegoś nauczyć [...]". Tekst wygłoszony na zakończenie XXIX Olimpiady Języka Łacińskiego w 2011 roku.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17243
ISSN: 0025-6285
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sapota_Czego_nas_uczy.pdf346,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons