Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17301
Tytuł: Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej
Tytuł równoległy: Linguistic and non-linguistic components of a political brand
Autor: Pacuła, Jarosław
Słowa kluczowe: creation of a political brand; visual message; slogans of parties
Data wydania: 2011
Źródło: "Media i Społeczeństwo", Nr 1, 2011, s. 133- 150
Abstrakt: The article is concerned with creation of a political brand. The author points out that a political offer given by an unknown brand has little chance of being chosen by “political consumers”. The author analyzes three major associated issues: names of parties (names herald offers given by a party), slogans of parties (a slogan is a verbal showpiece of political program and views, as well as a specific political promise) and logos (a logo makes use of the power of colours, shapes and symbols; it constitutes a persuasive visual message). All of the discussed issues highlight the methods used to position particular parties on the political arena.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17301
ISSN: 2083-5701
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pacula_Jezykowe_i_pozajezykowe.pdf448,78 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons