Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17372
Tytuł: Między uspołecznieniem a indywidualizacją : w stronę rozwijania potencjału emocjonalnego w edukacji
Autor: Przybylska, Irena
Słowa kluczowe: emotional potential; capabilities; individualization; socialization; social capital
Data wydania: 2014
Źródło: Chowanna, T. 2, (2014), s. 183-195
Abstrakt: The text develops interdisciplinary framework for conceptualizing emotional potential in education, drawing particularly on capabilities approach, cultural capital and on the other hand interaction theory of abilities or pedagogy of emotions. The practical case for consideration is that of widening participation of emotional potential in educational processes and pedagogical implications of developing emotional potential in education. Finally the argument is made for ‚bivalent’ thinking which integrates individual and social development and agents in social structures.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17372
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przybylska_Miedzy_uspolecznieniem_a_indywidualizacja.pdf352,53 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons