http://hdl.handle.net/20.500.12128/17487
Title: | Niebezpieczna humanistyka - wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji : wprowadzenie |
Authors: | Maliszewski, Krzysztof |
Keywords: | humanistyka; pedagogika; edukacja |
Issue Date: | 2017 |
Citation: | Chowanna, T. 1 (2017), s. 15-22 |
Abstract: | W ważnej i wartej przypomnienia książce z 1990 roku Andrea Folkierska odnotowała, że samoświadomość metodologiczna pedagogiki nie wyszła poza pozytywizm, czyli opiera się wciąż na – poddanych tymczasem istotnej krytyce i nieadekwatnych do myśli współczesnej – założeniach logicznego empiryzmu, dekretujących naiwnie, że przez obserwację docieramy do pierwotnych danych doświadczenia (faktów), a system możliwie jednoznacznych definicji zapewnia intersubiektywność twierdzeń teoretycznych: „Tym samym wszystko to, czym od lat trudnią się rzesze pracowników naukowych przywiązanych do standardowych badań empirycznych, które obowiązkowo muszą zawierać poglądowe wykresy, tabelki zwane »naukowo« tablicami oraz często żmudne obliczenia statystyczne, zyskuje rangę naukowego badania”(Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17487 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Appears in Collections: | Artykuły (WNS) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Maliszewski_Niebezpieczna_humanistyka.pdf | 234,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License