Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17529
Title: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna - system oddziaływań wspierających edukację : zmiany autentyczne czy pozorne?
Authors: Szafraniec, Grażyna
Keywords: terapia psychopedagogiczna; diagnoza psychopedagogiczna
Issue Date: 1997
Citation: Chowanna, 1997, t. 2, s. 25-35
Abstract: Badania*, w których uczestniczyłam i które organizowałam na terenie województwa katowickiego w 1987 roku, w ramach ogólnopolskiego pro­blemu węzłowego (CPBP), potwierdziły dotychczasowe poglądy o istnieniu 25% populacji uczniów doznających niepowodzeń szkolnych i sprawiających trudności wychowawcze. Koncentracja nauczycieli na 50% grupie uczniów przeciętnych sprawia, iż u uczniów słabszych i gorzej przystosowanych do szkoły narastają zaburzenia zachowania, pogłębiają się zaburzenia rozwoju, trudności w nauce, pogarsza się poziom funkcjonowania szkolnego. O tym swoistym łańcuchu przyczynowo-skutkowym pisały wiele lat temu m.in. M. Tyszkowa (1972, 1986) i H. Spionek (1970, 1
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17529
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Szafraniec_Diagnoza_i_terapia_psychopedagogiczna.pdf415,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons