Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17752
Title: Kształcenie nauczycieli w Polsce w opinii studentów edukacji wczesnoszkolnej - raport z badań
Authors: Grabowska, Barbara
Parlak, Mirosława
Keywords: kształcenie nauczycieli; opinie studentów wczesnej edukacji
Issue Date: 2020
Citation: "Studia Pedagogiczne" Nr 35 (2020), s. 267-279
Abstract: Założenia teoretyczne badań stanowiła koncepcja kształcenia nauczycieli Wincentego Okonia oraz Tadeusza Lewowickiego. Celem badań było poznanie opinii studentów na temat koncepcji kształcenia oraz o organizacji tegoż kształcenia. Badania z zastosowaniem anonimowej ankiety audytoryjnej zostały przeprowadzone w 2018 roku na wydziałach macierzystych autorek badań. Największe uznanie wśród studentów zyskała koncepcja wielostronnej edukacji. Badani studenci (najczęściej aktywni zawodowo) opowiedzieli się za dwustopniowym tokiem studiów, na których kształci się zwłaszcza nauczycieli przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej i szkoły podstawowej. Uzasadniali to możliwością pracy w zawodzie podczas studiów, a tym samym zdobywanie doświadczenia praktycznego. Za jednolitą formą studiów opowiadały się zwłaszcza osoby bierne zawodowo i pracujące niezgodnie ze zdobywanym wykształceniem, a zatem poza oświatą.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17752
DOI: 10.25951/4168
ISSN: 2083-179X
Appears in Collections:Artykuły (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grabowska_Ksztalcenie_nauczycieli_w_Polsce_w_opinii_studentow_edukacji_wczesnoszkolenj.pdf330,98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons