http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824
Title: | Bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne : od rozpoznania patologii do kształtowania podmiotowości |
Authors: | Rembierz, Marek |
Keywords: | bezradność; samodzielność |
Issue Date: | 2009 |
Citation: | "Roczniki Pedagogiczne" T. 37, z. 1 (2009), s. 103-112 |
Abstract: | Gdy rozpatruje się bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne, to istotnym, a nawet niezbędnym elementem „milczącego tła” okazuje się kategoria nadziei. W teorii i praktyce działań pedagogicznych żywi się bowiem nadzieję, że – mimo wielorakiego oporu i częstokroć mnożących się przeciwności – można efektywnie kształtować sprawności pozwalające przezwyciężać niepożądany stan bezradności i osiągać – w jakim" zakresie – postulowaną samodzielność(...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824 |
ISSN: | 2544-5243 2080-850X |
Appears in Collections: | Artykuły (WSiNoE) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rembierz_Bezradnosc_i_samodzielnosc_jako.pdf | 288,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License