Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824
Title: Bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne : od rozpoznania patologii do kształtowania podmiotowości
Authors: Rembierz, Marek
Keywords: bezradność; samodzielność
Issue Date: 2009
Citation: "Roczniki Pedagogiczne" T. 37, z. 1 (2009), s. 103-112
Abstract: Gdy rozpatruje się bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne, to istotnym, a nawet niezbędnym elementem „milczącego tła” okazuje się kategoria nadziei. W teorii i praktyce działań pedagogicznych żywi się bowiem nadzieję, że – mimo wielorakiego oporu i częstokroć mnożących się przeciwności – można efektywnie kształtować sprawności pozwalające przezwyciężać niepożądany stan bezradności i osiągać – w jakim" zakresie – postulowaną samodzielność(...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824
ISSN: 2544-5243
2080-850X
Appears in Collections:Artykuły (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rembierz_Bezradnosc_i_samodzielnosc_jako.pdf288,63 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons