http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824
Tytuł: | Bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne : od rozpoznania patologii do kształtowania podmiotowości |
Autor: | Rembierz, Marek |
Słowa kluczowe: | bezradność; samodzielność |
Data wydania: | 2009 |
Źródło: | "Roczniki Pedagogiczne" T. 37, z. 1 (2009), s. 103-112 |
Abstrakt: | Gdy rozpatruje się bezradność i samodzielność jako kategorie pedagogiczne, to istotnym, a nawet niezbędnym elementem „milczącego tła” okazuje się kategoria nadziei. W teorii i praktyce działań pedagogicznych żywi się bowiem nadzieję, że – mimo wielorakiego oporu i częstokroć mnożących się przeciwności – można efektywnie kształtować sprawności pozwalające przezwyciężać niepożądany stan bezradności i osiągać – w jakim" zakresie – postulowaną samodzielność(...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17824 |
ISSN: | 2544-5243 2080-850X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Rembierz_Bezradnosc_i_samodzielnosc_jako.pdf | 288,63 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons