http://hdl.handle.net/20.500.12128/17830
Tytuł: | Nauczyciele w sytuacji zmiany edukacyjnej : nadzieje i obawy |
Autor: | Ekiert-Oldroyd, Dorota |
Słowa kluczowe: | edukacja; nauczyciel |
Data wydania: | 2000 |
Źródło: | Chowanna, Nr 2, (2000), s. 32-45 |
Abstrakt: | Od bardzo dawna proces wprowadzania zmian budził zainteresowanie wielu ludzi. W ciągu wieków podejmowano, niejednokrotnie nieefektywne, wysiłki w celu wprowadzania zmian w organizacjach. Caius Petronius, konsul rzymski, tak opisał jedną z podobnych prób: „Wielokrotnie postanawialiśmy wprowadzać różnorodne zmiany, rozpoczynając od reorganizaji wszystkiego, co było możliwe. Dopiero moje dalsze doświadczenia nauczyły mnie, iż takie postępowanie jest świetną metodą tworzenia iluzji postępu, a w rzeczywistości prowadzi tylko do chaosu i nie przynosi żadnych pozytywnych skutków” (za: Ev e r a r d , Mo r r i s , 1990) (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17830 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ekiert_Grabowska_Nauczyciele_w_sytuacji.pdf | 523,22 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons