Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17934
Title: Odkrywanie obrazu : (w dobie audiowizualności) – recenzja
Other Titles: Discovering an image (in audiovisual times) – review
Authors: Sarna, Paweł
Keywords: Agnieszka Kampka; recenzja
Issue Date: 2014
Citation: "Postscriptum Polonistyczne", 2014, nr 2, s. 405-409
Abstract: Maryla Hopfinger we Wprowadzeniu do "Nowych mediów w komunikacji społecznej w XX wieku" – książki, która ukazała się dobrych parę lat temu (2002) – pisała o dokonującej się, a dziś zapewne powiedzielibyśmy już, że będącej faktem, przemianie kultury werbalnej w kulturę audiowizualną. W procesie tym nie mamy do czynienia z fazą pośrednią, obniżeniem pozycji słowa na rzecz władzy obrazu, lecz przejściem od razu ku dominacji przekazów wielokodowych (w których nie ma możliwości wyizolowania zachowań językowych). Przywoływana M. Hopfinger podkreśla bardzo dobitnie, że: „współczesna kultura nie stała się kulturą obrazów, choć to właśnie obrazy zauważane są przede wszystkim przez jej krytyków” (Hopfinger 2002, 9). Z tej perspektywy monografię pod redakcją naukową Agnieszki Kampki "Retoryka wizualna. Obraz jako narzędzie perswazji" można by uznać za powrót do problemów jeszcze dwudziestowiecznych. Podtytuł pracy wskazuje wprawdzie na główny obiekt refleksji, wokół którego koncentrują się teksty autorów w przedstawionej publikacji – a jest nim obraz, taka interpretacja nie byłaby jednak do końca trafna [...]. Recenzja: Retoryka wizualna. Obraz jako narzędzie perswazji / red. nauk. Agnieszka Kampka. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2014. - 188, [1] s. : il. ; 24 cm.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17934
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarna_Odkrywanie_obrazu.pdf343,16 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons