Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17934
Tytuł: Odkrywanie obrazu : (w dobie audiowizualności) – recenzja
Tytuł równoległy: Discovering an image (in audiovisual times) – review
Autor: Sarna, Paweł
Słowa kluczowe: Agnieszka Kampka; recenzja
Data wydania: 2014
Źródło: "Postscriptum Polonistyczne", 2014, nr 2, s. 405-409
Abstrakt: Maryla Hopfinger we Wprowadzeniu do "Nowych mediów w komunikacji społecznej w XX wieku" – książki, która ukazała się dobrych parę lat temu (2002) – pisała o dokonującej się, a dziś zapewne powiedzielibyśmy już, że będącej faktem, przemianie kultury werbalnej w kulturę audiowizualną. W procesie tym nie mamy do czynienia z fazą pośrednią, obniżeniem pozycji słowa na rzecz władzy obrazu, lecz przejściem od razu ku dominacji przekazów wielokodowych (w których nie ma możliwości wyizolowania zachowań językowych). Przywoływana M. Hopfinger podkreśla bardzo dobitnie, że: „współczesna kultura nie stała się kulturą obrazów, choć to właśnie obrazy zauważane są przede wszystkim przez jej krytyków” (Hopfinger 2002, 9). Z tej perspektywy monografię pod redakcją naukową Agnieszki Kampki "Retoryka wizualna. Obraz jako narzędzie perswazji" można by uznać za powrót do problemów jeszcze dwudziestowiecznych. Podtytuł pracy wskazuje wprawdzie na główny obiekt refleksji, wokół którego koncentrują się teksty autorów w przedstawionej publikacji – a jest nim obraz, taka interpretacja nie byłaby jednak do końca trafna [...]. Recenzja: Retoryka wizualna. Obraz jako narzędzie perswazji / red. nauk. Agnieszka Kampka. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2014. - 188, [1] s. : il. ; 24 cm.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17934
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sarna_Odkrywanie_obrazu.pdf343,16 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons