http://hdl.handle.net/20.500.12128/18287
Tytuł: | Podejście inżynierskie w nauczaniu |
Autor: | Zuziak, Wojciech Smyrnova-Trybulska, Eugenia |
Słowa kluczowe: | podejście inżynierskie; Scrum; rola błędu w nauczaniu; robotyka |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, Nr 52 (2017), s. 125-130 |
Abstrakt: | Autorzy, wychodząc od nadrzędnego celu edukacji – wykształcenia kreatywnych myślicieli, zwracają uwagę na niezwykle ważną w tym kontekście rolę błędu w nauczaniu. Bazując na własnych doświadczeniach w prowadzeniu zajęć warsztatowych z robotyki, proponują podejście inżynierskie w nauczaniu. Rozważają – ponadto – możliwość edukacyjnego wykorzystania elementów metodyki zwinnej Scrum w zarządzaniu procesem zespołowego tworzenia produktu (np. procesem budowy i programowania robota). Oprócz tego w artykule zostały przeanalizowane aspekty związane z motywacją i inspiracją uczących się w zakresie edukacji inżynierskiej oraz wybrane wyniki ankiet, przeprowadzanych wśród czynnych i przyszłych nauczycieli w zakresie zajęć z robotyki w szkole podstawowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18287 |
ISSN: | 2353-1290 1425-5766 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Zuziak_Podejscie_inzynierskie_w_nauczaniu.pdf | 357,5 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons