Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18751
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŚlawska, Magdalena-
dc.date.accessioned2021-02-02T10:38:23Z-
dc.date.available2021-02-02T10:38:23Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citation"Rocznik Prasoznawczy" R. 2 (2008), s. 117-126pl_PL
dc.identifier.issn1897-5496-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18751-
dc.description.abstractArtykuł dotyczy tytułów prasowych, jednych z najmniejszych tekstów dziennikarskich. Wypowiedź dziennikarska musi zawierać tytuł, bo to on w pewien sposób ją określa. Jest on jednocześnie reklamą samego tekstu, sposobem na pozyskanie odbiorcy. Analizując główne tytuły dzienników, można zbadać strategie nadawania tytułów prasowych. Niektóre redakcje będą preferować zasadę tytułu streszczającego informację, a inne będą chciały zaskoczyć swojego czytelnika. Nie istnieje współcześnie podział na tytuły informacyjne i publicystyczne. Większość głównych tytułów dzienników spełniała kryteria nagłówka publicystycznego, często prezentując stanowisko autora tekstu bądź redakcji gazety. Nagłówek je s t jedną z ważniejszych pozycji strategicznych, bez niego nie ma tekstu dziennikarskiego. Nie ma też jednej wybranej reguły konstrukcji tytułu prasowego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttytuł prasowypl_PL
dc.subjectnagłówek prasowypl_PL
dc.titleTytuł : najmniejszy tekst prasowypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slawska_Tytul_najmniejszy_tekst_prasowy.pdf524,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons