Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18751
Title: Tytuł : najmniejszy tekst prasowy
Authors: Ślawska, Magdalena
Keywords: tytuł prasowy; nagłówek prasowy
Issue Date: 2008
Citation: "Rocznik Prasoznawczy" R. 2 (2008), s. 117-126
Abstract: Artykuł dotyczy tytułów prasowych, jednych z najmniejszych tekstów dziennikarskich. Wypowiedź dziennikarska musi zawierać tytuł, bo to on w pewien sposób ją określa. Jest on jednocześnie reklamą samego tekstu, sposobem na pozyskanie odbiorcy. Analizując główne tytuły dzienników, można zbadać strategie nadawania tytułów prasowych. Niektóre redakcje będą preferować zasadę tytułu streszczającego informację, a inne będą chciały zaskoczyć swojego czytelnika. Nie istnieje współcześnie podział na tytuły informacyjne i publicystyczne. Większość głównych tytułów dzienników spełniała kryteria nagłówka publicystycznego, często prezentując stanowisko autora tekstu bądź redakcji gazety. Nagłówek je s t jedną z ważniejszych pozycji strategicznych, bez niego nie ma tekstu dziennikarskiego. Nie ma też jednej wybranej reguły konstrukcji tytułu prasowego.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18751
ISSN: 1897-5496
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Slawska_Tytul_najmniejszy_tekst_prasowy.pdf524,46 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons