Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18928
Tytuł: Wstęp
Autor: Bańczyk, Emilia
Słowa kluczowe: media; myślenie dziecka; język dziecka; postrzeganie świata
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Bańczyk, N. Moćko (red.), "Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka" (S. 7-9). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Współcześnie zaciera się granica między tym, co medialne, a tym, co realne. Medialność przestaje być opozycją wobec realności, stając się stopniowo jej coraz bardziej istotną częścią. Co więcej, dotyczy to nawet świata wirtualnego (sic!). Na równoprawność światów online i offline zwraca uwagę Lev Manovich i rzeczywiście trudno dziś się z nim nie zgodzić, i w refleksji nad współczesną kulturą dystansować się wobec hiperrzeczywistości. Media cyfrowe stanowią jeden z najważniejszych kulturowych wyróżników naszych czasów, a ich błyskawiczna i stała ewolucja napędza zmiany społeczne. Największy potencjał oddziaływania wykazują media elektroniczne wobec najmłodszych pokoleń, stając się dla nich naturalnym środowiskiem rozwoju, źródłem wiedzy, środkiem komunikacji (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18928
ISBN: 9788322634493
9788322634509
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Banczyk_Wstep.pdf394,75 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons