http://hdl.handle.net/20.500.12128/18928
Tytuł: | Wstęp |
Autor: | Bańczyk, Emilia |
Słowa kluczowe: | media; myślenie dziecka; język dziecka; postrzeganie świata |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | E. Bańczyk, N. Moćko (red.), "Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka" (S. 7-9). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Współcześnie zaciera się granica między tym, co medialne, a tym, co realne. Medialność przestaje być opozycją wobec realności, stając się stopniowo jej coraz bardziej istotną częścią. Co więcej, dotyczy to nawet świata wirtualnego (sic!). Na równoprawność światów online i offline zwraca uwagę Lev Manovich i rzeczywiście trudno dziś się z nim nie zgodzić, i w refleksji nad współczesną kulturą dystansować się wobec hiperrzeczywistości. Media cyfrowe stanowią jeden z najważniejszych kulturowych wyróżników naszych czasów, a ich błyskawiczna i stała ewolucja napędza zmiany społeczne. Największy potencjał oddziaływania wykazują media elektroniczne wobec najmłodszych pokoleń, stając się dla nich naturalnym środowiskiem rozwoju, źródłem wiedzy, środkiem komunikacji (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18928 |
ISBN: | 9788322634493 9788322634509 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Banczyk_Wstep.pdf | 394,75 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons