Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18929
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadeta-
dc.date.accessioned2021-02-09T14:00:34Z-
dc.date.available2021-02-09T14:00:34Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationE. Bańczyk, N. Moćko (red.), "Medialne kody w wyobraźni i języku dziecka" (S. 13-36). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322634493-
dc.identifier.isbn9788322634509-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18929-
dc.description.abstractThe author analyzes a collection of two types of texts – SMSes and essays – written by junior high school students. During the comparative qualitative-quantitative analysis, she seeks, mainly in the lexis of the texts, but also in the iconic (emoticon) and extra-language layers, traces of the influence that media communication (short text messages) has had on the written language of the students. The author comes to the conclusion that the influence of textspeak on the written language of youth is relatively small. What emerges from intensive SMS communication is a change in the attitude of young users towards language and an extension of the influence of the youth sociolect on the school discourse.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectSMSpl_PL
dc.subjectessayspl_PL
dc.subjecttextspeakpl_PL
dc.subjectsociolect on the school discoursepl_PL
dc.subjectjunior high school studentspl_PL
dc.titleIle tekstomowy w wypowiedziach pisemnych gimnazjalistów?pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_Ile_tekstomowy.pdf572,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons