http://hdl.handle.net/20.500.12128/19102
Tytuł: | Media społeczne jako przestrzeń przemocy rówieśniczej |
Autor: | Brosch, Anna |
Słowa kluczowe: | social media; peer violence; virtual communication; cyberbullying |
Data wydania: | 2014 |
Źródło: | Kognitywistyka i Media w Edukacji, Nr 1 (2014), s. 23-35 |
Abstrakt: | Information and communication technologies (ICTs) play an increasingly significant role in the shaping of young people’s social environment. The communication functions of electronic media are especially popular among adolescents. This ability to interact with others is the unique feature of social media which provides powerful new ways for teens to create and navigate their social environments. Teenagers regularly use the internet, cell phones, and video games to gather information and communicate with each other. Although new technology provides numerous benefits to young people, it also are being used to bully peers. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19102 |
ISSN: | 1643-6938 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Brosch_Media_spoleczne_jako.pdf | 968,97 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons