Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19965
Tytuł: Nauczyciel w Unii Europejskiej
Autor: Łysek, Jan
Słowa kluczowe: Unia Europejska; kształcenie nauczycieli
Data wydania: 2002
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2002, nr 3/4, s. 16-25
Abstrakt: Wbrew powszechnie panującym, tu i ówdzie, opiniom nie istnieją jednoznaczne międzynarodowe ustalenia dotyczące kształcenia nauczycieli. Można jedynie wyróżnić określone priorytety polityki oświatowej w tym zakresie. Przykładem mogą być tutaj propozycje państw Unii Europejskiej. Według tamtejszych założeń nauczyciel powinien: - posiadać wyższe wykształcenie akademickie i wykazywać się znajomością co najmniej dwóch języków obcych, - być specjalistą od wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia, umieć diagnozować jego uzdolnienia, określać zainteresowania i stymulować jego rozwój, - posiadać wiedzę, która uwzględnia najnowsze osiągnięcia naukowe, - uczyć się innowacyjnie i kształtować tę umiejętność u swoich uczniów, - trafnie, szybko, racjonalnie i tolerancyjnie reagować na to, co twórcze, - stwarzać warunki do aktywnego podejścia do nabywanej przez uczniów wiedzy i umiejętności, - umieć korzystać z nowych technik i środków informatycznych oraz zaznajamiać uczniów z tego rodzaju zagadnieniami, - aktualizować i poszerzać wiedzę uczniów o kwalifikacjach na rynku pracy, - aktywnie działać w środowisku lokalnym.(...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19965
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lysek_Nauczyciel_w_Unii_Europejskiej.pdf550,27 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons