Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20003
Tytuł: Swoistość i specyfika pedagogiki opiekuńczej
Autor: Kowolik, Piotr
Słowa kluczowe: pedagogika opiekuńcza; problematyka
Data wydania: 2003
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2003, nr 3/4, s. 11-23
Abstrakt: Osobliwość różnych typów instytucji opieki i wychowania nie jest aż tak uderzająca i zróżnicowana, aby wykluczała zgłaszanie pewnych zaleceń metodycznych, które miałyby szansę powodzenia w każdej z nich. Zdaniem M. Łobockiego1 między instytucjami, często bardzo zróżnicowanymi jest o wiele więcej cech podobnych niż różnic. Zastosowanie pewnych twierdzeń, czy teorii naukowych, dających się wykorzystać mechanicznie, wymaga liczenia się z typem placówki opiekuńczo-wychowawczej, zaistniałą sytuacją wychowawczą, ogólnym poziomem rozwoju wychowanków i możliwościami psychopedagogicznymi opiekunów. Niektóre rozwiązania i postulaty mogą być i dotyczyć jednej, danej i określonej placówki. (...)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20003
ISSN: 1426-9899
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kowolik_Swoistosc_i_specyfika_pedagogiki.pdf566,62 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons