http://hdl.handle.net/20.500.12128/20077
Title: | Komputerowe nauczanie ortografii w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym |
Authors: | Przybyla, Olga Polański, Edward |
Keywords: | ortografia; nauczanie |
Issue Date: | 2003 |
Citation: | "Nauczyciel i Szkoła" 2003, nr 1/2, s. 362-372 |
Abstract: | W ostatnich latach komputer stał się powszechną pomocą w edukacji językowej. Należy bowiem do środków dydaktycznych, które rozwijają zdolności poznawcze (głównie percepcję wzrokowo - słuchową), angażują emocjonalnie uczniów, przez co wyzwalają ich spostrzegawczość, obserwację i zdolności twórczego myślenia, wzmacniają motywację, rozwijają zainteresowania oraz wywołuj ą ciekawość, chęć i gotowość do uczenia się. Dostarczają również wzorów działania i instruktażu wizualnego. Istotny jest także fakt, że komputerowe nauczanie ortografii umożliwia podmiotowe traktowanie ucznia, uwzględnianie antropocentrycznego sposobu nauczania1, dzięki któremu można brać pod uwagę osobiste preferencje każdego ucznia. (...) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20077 |
ISSN: | 1426-9899 |
Appears in Collections: | Artykuły (W.Hum.) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Przybyla_Komputerowe_nauczanie.pdf | 689,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License