Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20661
Tytuł: Wykreowana postać medialna i jej autopromocja a komercjalizacja telewizji
Autor: Piotrowska, Julia
Słowa kluczowe: wizerunek medialny; komercjalizacja telewizji; autopromocja
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Biłaś- Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 37-47). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstrakt: The article is a case study of Wojciech Modest Amaro - chef and host of the reality show Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia, which is an adaptated version of original American show Hell’s Kitchen. An author states in what way participating in TV show that is adapted to polish media market from foreign media market corelate with real character or with created (within tools of self‑promotion) figure of media hero. She also answers the question of what is the correlation between the real character and the created figure and the media market based on the commercial purchase of foreign licenses for entertainment programs.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20661
ISBN: 978‑83‑226‑3668‑8
978‑83‑226‑3669‑5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Piotrowska_Wykreowana_postac_medialna_i_jej_autopromocja_a_komercjalizacja_telewizji.pdf367,22 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons