Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20661
Title: Wykreowana postać medialna i jej autopromocja a komercjalizacja telewizji
Authors: Piotrowska, Julia
Keywords: wizerunek medialny; komercjalizacja telewizji; autopromocja
Issue Date: 2019
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: E. Biłaś- Pleszak, A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym : błąd, kryzys, skandal. T. 5" (S. 37-47). Katowice : Wydawnictwo Uniwersystetu Śląskiego
Abstract: The article is a case study of Wojciech Modest Amaro - chef and host of the reality show Hell’s Kitchen - Piekielna Kuchnia, which is an adaptated version of original American show Hell’s Kitchen. An author states in what way participating in TV show that is adapted to polish media market from foreign media market corelate with real character or with created (within tools of self‑promotion) figure of media hero. She also answers the question of what is the correlation between the real character and the created figure and the media market based on the commercial purchase of foreign licenses for entertainment programs.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20661
ISBN: 978‑83‑226‑3668‑8
978‑83‑226‑3669‑5
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Piotrowska_Wykreowana_postac_medialna_i_jej_autopromocja_a_komercjalizacja_telewizji.pdf367,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons