http://hdl.handle.net/20.500.12128/20678
Tytuł: | Ewaluacja jako mistyfikacja nadzoru procesu dydaktycznego |
Autor: | Kopczyński, Tomasz |
Słowa kluczowe: | evaluation; strategy evaluation; system support; surveillance; assessment; diagnosis |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | U. Szuścik, D. Kocurek (red.), "Ewaluacja w edukacji - teoria i praktyka" (S. 49-59). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The subject of the article is evaluation perceived as a mystification of didactic supervision. The author indicates the indirect and direct elements influencing this process. Professor Śliwerski describes the evaluation as: „the socialist process of painting grass in green.” The average cost of the evaluation on a national scale amounts to millions of PLN. So what is the outcome of this study? Does the evaluation it costs a taxpayer so much? And if it is actually so expensive, why is its level of suitability and representation of educational reality so low? The author tries to answer these main questions in the article. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20678 |
ISBN: | 978-83-226-3730-2 978-83-226-3731-9 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kopczynski_Ewaluacja_jako_mistyfikacja_nadzoru_procesu_dydaktycznego.pdf | 360,47 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons