Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20730
Tytuł: Challenges of the Chinese language teaching in the university context
Autor: Bańka, Katarzyna
Słowa kluczowe: Chinese as a foreign language; specificity of Chinese; tones in Chinese; strokes
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: D. Gabryś-Barker (red.), "Challenges of foreign language instruction in the university context" (S. 163-179). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The following article derives from the author’s doctoral dissertation concerning teaching Chinese as a foreign language (ChFL). It aims at investigating and assessing the challenges Chinese teachers encounter in the process of ChFL teaching to the beginner students. First, the theoretical background of ChFL teaching is provided, with emphasis on the specificity of Chinese. Then, the issues and challenges of ChFL teaching are examined, especially in terms of the syllabus and coursebook choice and teaching methods. In the final part of the article, the teaching and learning implications are presented.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20730
ISBN: 978‑83‑226‑3407- 3
978‑83‑226‑3408- 0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Banka_Challenges_of_the_Chinese_language_teaching_in_the_university_context.pdf409,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons