Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20848
Tytuł: Biofeedback jako metoda niwelująca stany stresowe z zastosowaniem utworów muzycznych
Autor: Kopczyński, Tomasz
Słowa kluczowe: Biofeedback; stress; education; illness twenty ‑first century; music; music therapy; therapy; emotions
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: U. Szuścik, R. Raszka (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T.2, Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce" (s. 104-117). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Biofeedback as the device becomes increasingly popular tool used in the broad context of edu‑ cation, diagnostics, training, therapeutic. Stress as a factor and stimulus causes numerous disorders in human cognitive processes meters at: memorizing, concentration, correct perception of reality and etc. Article attempts to present a method of working with biofeedback tool based on the musi‑ cal aspect of support for the treatment of stress conditions. Biofeedback as a device can record our physiological states which are a direct exemplifies our emotions which in turn allows for full control of the session and conducted monitoring in the form of saved results in the current course of sensory activity. The author attempts to describe the basic elements having a relationship and impact on the effectiveness of the activities carried out in the field working with biofeedback and music as a sec‑ ondary stimulus in reducing stress conditions.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20848
ISBN: 978-83-226-3339-7
978-83-226-3340-3
ISSN: 0208-6336
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kopczynski_Biofeedback_jako_metoda_niwelujaca.pdf390,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons