http://hdl.handle.net/20.500.12128/20848
Tytuł: | Biofeedback jako metoda niwelująca stany stresowe z zastosowaniem utworów muzycznych |
Autor: | Kopczyński, Tomasz |
Słowa kluczowe: | Biofeedback; stress; education; illness twenty ‑first century; music; music therapy; therapy; emotions |
Data wydania: | 2019 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | U. Szuścik, R. Raszka (red.), "Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. T.2, Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce" (s. 104-117). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Biofeedback as the device becomes increasingly popular tool used in the broad context of edu‑ cation, diagnostics, training, therapeutic. Stress as a factor and stimulus causes numerous disorders in human cognitive processes meters at: memorizing, concentration, correct perception of reality and etc. Article attempts to present a method of working with biofeedback tool based on the musi‑ cal aspect of support for the treatment of stress conditions. Biofeedback as a device can record our physiological states which are a direct exemplifies our emotions which in turn allows for full control of the session and conducted monitoring in the form of saved results in the current course of sensory activity. The author attempts to describe the basic elements having a relationship and impact on the effectiveness of the activities carried out in the field working with biofeedback and music as a sec‑ ondary stimulus in reducing stress conditions. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/20848 |
ISBN: | 978-83-226-3339-7 978-83-226-3340-3 |
ISSN: | 0208-6336 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kopczynski_Biofeedback_jako_metoda_niwelujaca.pdf | 390,34 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons