http://hdl.handle.net/20.500.12128/2087
Tytuł: | Sytuacja dziecka jąkającego się w przedszkolu i w szkole |
Autor: | Moćko, Natalia Węsierska, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | wady wymowy u dzieci; jąkanie się; propozycje pomocy i wsparcia; środowisko szkolne i przedszkolne |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Guzy, B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek (red.), “ Szkoła bez barier : o trudnościach w nauczaniu i uczeniu się” (s. 79-97). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The article presents the results of a survey aiming at testing the teachers’ knowledgeabout stammering of children at school and in kindergarten. The respondents were askedto evaluate their own competeneces in terms of providing support to a stammeringchild. Relying on the analysis of the results of the conducted research, as well as on thePolish and foreign literature on the subject, in the second part of the article, the authorspresented the practical strategies for providing support to a stammering child at schooland in the kindergarten environment. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2087 |
ISBN: | 9788380123830 9788380123823 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Mocko_Sytuacja_dziecka_jakajacego_sie_w_przedszkolu_i_w_szkole.pdf | 670,38 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons