Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20908
Tytuł: Innowacje pedagogiczne i ich wykorzystanie w badaniach własnych studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego
Autor: Budniak, Alina
Mnich, Małgorzata
Słowa kluczowe: pedagogical innovation; “experimental trials”; own studies of early school education students
Data wydania: 2019
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Budniak, M. Mnich (red.), "Podejścia metodologiczne w pedagogice. Koncepcje – badania - wyniki" (S. 317-329). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: This text addresses the problem of research called “experimental trials” in the diploma theses of students of teacher studies at the Faculty of Pedagogy and Psychology at the University of Silesia in Katowice. The authors put together the concepts of innovation, , and creativity, describe the method of pedagogical experiment and especially the type of natural experiments which in the literature are called “experimental trials”, pointing to the advantages of such empirical research in acquiring future teachers’ research competences. At the same time, they note the usefulness of this type of research in the process of evaluation of the broadly understood didactic and educational process and building the self-realization competence of teachers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/20908
ISBN: 978-83-226-3809-5
978-83-226-3810-1
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Budniak_Innowacje_pedagogiczne.pdf852,64 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons