Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21122
Tytuł: Motywacja w procesie uczenia się języka polskiego na przykładzie romskiej mniejszości etnicznej
Tytuł równoległy: Motivation for learning the Polish language on the example of Roma minority
Autor: Pakura, Monika
Wronka-Szybko, Małgorzata
Słowa kluczowe: motivation; Roma minority; Polish as a foreign language; bilingualism
Data wydania: 2020
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Źródło: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), „Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym : perspektywa nauczyciela i ucznia” (S. 133-146). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstrakt: The aim of this study is to demonstrate the motivating factors for learning the Polish language among children coming from Roma minority. To better comprehend Romas’ attitudes towards Polish, as well as the process of its acquisition, we discuss factors such as Romas’ ethnic origin, their culture, traditions, language and social roles. The research analyses the results of the survey, which was conducted in the group of Roma pupils. The children’s answers allow for drawing conclusions about their attitude and motivation for learning Polish. Consequently, the paper investigates Romas’ approach towards compulsory schooling and their motivation for learning in general.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21122
ISBN: 978-83-226-4005-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pakura_Wronka-Szybko_Motywacja_w_procesie_uczenia_sie.pdf939,11 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons