Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21122
Title: Motywacja w procesie uczenia się języka polskiego na przykładzie romskiej mniejszości etnicznej
Other Titles: Motivation for learning the Polish language on the example of Roma minority
Authors: Pakura, Monika
Wronka-Szybko, Małgorzata
Keywords: motivation; Roma minority; Polish as a foreign language; bilingualism
Issue Date: 2020
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Citation: D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), „Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym : perspektywa nauczyciela i ucznia” (S. 133-146). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Abstract: The aim of this study is to demonstrate the motivating factors for learning the Polish language among children coming from Roma minority. To better comprehend Romas’ attitudes towards Polish, as well as the process of its acquisition, we discuss factors such as Romas’ ethnic origin, their culture, traditions, language and social roles. The research analyses the results of the survey, which was conducted in the group of Roma pupils. The children’s answers allow for drawing conclusions about their attitude and motivation for learning Polish. Consequently, the paper investigates Romas’ approach towards compulsory schooling and their motivation for learning in general.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21122
ISBN: 978-83-226-4005-0
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pakura_Wronka-Szybko_Motywacja_w_procesie_uczenia_sie.pdf939,11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons