Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178
Tytuł: Trudności w pisaniu i czytaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju koordynacji – studium porównawcze
Tytuł równoległy: Reading and Writing Difficulties in Children of Developmental Motor Coordination Disorder
Autor: Przybyla, Olga
Jęczeń, Urszula
Słowa kluczowe: rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej (dyspraksja); trudności w czytaniu; trudności w pisaniu
Data wydania: 2020
Źródło: "Logopedia" T. 49, nr 2 (2020), s. 155-176
Abstrakt: Tematem artykułu są trudności w czytaniu i pisaniu występujące u dzieci z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. Podstawę analizy tych problemów stanowią badania przeprowadzone przez jedną z autorek artykułu na ośmioosobowej grupie ośmiolatków z neurologiczną diagnozą rozwojowych zaburzeń koordynacji. Przedstawiono, w jaki sposób charakteryzuje się te zaburzenia w klasyfikacji ICD-10 i ICD-11. Zgromadzony materiał badawczy pozwolił dokonać analizy trudności w czytaniu i pisaniu rozpatrywanych wieloaspektowo. Wskazano główne przyczyny problemów w czytaniu i w pisaniu, a także opisano typowe trudności, z którymi borykają się uczniowie z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178
DOI: 10.24335/cqdb-6m77
ISSN: 0459-6935
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Przybyla_Trudnosci_w_pisaniu_i_czytaniu_dzieci_z_zaburzeniami_rozwoju_koordynacji.pdf2,82 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons