http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178
Tytuł: | Trudności w pisaniu i czytaniu dzieci z zaburzeniami rozwoju koordynacji – studium porównawcze |
Tytuł równoległy: | Reading and Writing Difficulties in Children of Developmental Motor Coordination Disorder |
Autor: | Przybyla, Olga Jęczeń, Urszula |
Słowa kluczowe: | rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej (dyspraksja); trudności w czytaniu; trudności w pisaniu |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Logopedia" T. 49, nr 2 (2020), s. 155-176 |
Abstrakt: | Tematem artykułu są trudności w czytaniu i pisaniu występujące u dzieci z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. Podstawę analizy tych problemów stanowią badania przeprowadzone przez jedną z autorek artykułu na ośmioosobowej grupie ośmiolatków z neurologiczną diagnozą rozwojowych zaburzeń koordynacji. Przedstawiono, w jaki sposób charakteryzuje się te zaburzenia w klasyfikacji ICD-10 i ICD-11. Zgromadzony materiał badawczy pozwolił dokonać analizy trudności w czytaniu i pisaniu rozpatrywanych wieloaspektowo. Wskazano główne przyczyny problemów w czytaniu i w pisaniu, a także opisano typowe trudności, z którymi borykają się uczniowie z rozwojowymi zaburzeniami koordynacji ruchowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21178 |
DOI: | 10.24335/cqdb-6m77 |
ISSN: | 0459-6935 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Przybyla_Trudnosci_w_pisaniu_i_czytaniu_dzieci_z_zaburzeniami_rozwoju_koordynacji.pdf | 2,82 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons