Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21542
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępień-Lampa, Natalia-
dc.date.accessioned2021-09-20T11:05:09Z-
dc.date.available2021-09-20T11:05:09Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationA. Czyż, S. Kubas (red.), "Na drodze do wyjaśnienia problemów politycznych : księga jubileuszowa ofiarowana profesorowi Markowi Barańskiemu" (S. 504-515). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-3392-2-
dc.identifier.isbn978-83-226-3393-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/21542-
dc.description.abstractThe study addresses the problem of the role of local governments in the implementation of major changes in education in 1991-2016, which can be divided into three stages: 1) adaptation of schools to the conditions of a democratic state based on the free market economy, 2) change of the school system, 3) decomposition of the education structure. At each of these stages, in accordance with the principle of decentralisation of state power, an important role was played by local government units, which were largely responsible for the implementation of the objectives of particular reforms. It should also be noted that the last phase of implementation of educational changes, initiated in 2016, will last until 2023.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectreformpl_PL
dc.subjectlocal governmentpl_PL
dc.titleSamorząd terytorialny wobec głównych zmian w oświacie w latach 1991-2016pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Stepien_Lampa_Samorzad_terytorialny_wobec_glownych_zmian_w_oswiacie.pdf516,55 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons