DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Budzik, Justyna Hanna | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T09:28:11Z | - |
dc.date.available | 2021-09-24T09:28:11Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 353-365). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-3308-3 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-3309-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21633 | - |
dc.description.abstract | Głównym bowiem celem mojego szkicu jest propozycja lektury Komicznych sylab w bardzo konkretnych warunkach: na zajęciach kulturowo‑językowych z języka polskiego jako obcego (drugiego), wzbogaconych o elementy biblioterapeutyczne. Zakładanym czytelnikiem jest więc osoba dorosła, dla której język polski jest językiem drugim (a zatem pochodząca z rodziny o polskich korzeniach) lub obcym, ale poznanym na poziomie native speakera, przyswojonym wraz z kompetencją kulturową, którą bardziej szczegółowo wyjaśnię w dalszej części artykułu. Możemy sobie również wyobrazić sytuację, iż uczestnikiem zajęć jest osoba, dla której język polski jest językiem pierwszym, urodzona w Polsce, ale która w wyniku emigracji z kraju stała się dwujęzyczna i z różnych przyczyn trafia na zajęcia z języka polskiego jako obcego5. Dlaczego do pracy z tą specyficzną grupą czytelników (uczących się) wybieram właśnie Komiczne sylaby? | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | język polski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | zajęcia kulturowo-językowe | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title | "Nie lepiej wybrać milczenie?" : literackie świadectwo problemów z dwujęzycznością : projekt lektury fragmentu “Włoskich szpilek” Magdaleny Tulli na zajęciach z języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|