Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21634
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudak, Romuald-
dc.contributor.authorTambor, Jolanta-
dc.date.accessioned2021-09-24T09:30:17Z-
dc.date.available2021-09-24T09:30:17Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationK. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 343-352). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-3309-0-
dc.identifier.issn978-83-226-3308-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/21634-
dc.description.abstractZagadnienie możliwości i sposobów wykorzystania piosenki w edukacji polonistycznej cudzoziemców doczekało się już kilku opracowań. W praktyce glottodydaktycznej piosenka pojawiła się również na zajęciach lektoratowych. Jej obecność jest motywowana dwojako. Chodzi przede wszystkim o zajęcia, na których piosenka pełni funkcję jednego z poręcznych narzędzi do nauczania języka polskiego jako obcego. Na korzyść jej użycia przemawia w tym przypadku fakt, że tekst piosenkowy należy do grupy tekstów autentycznych, niepreparowanych na użytek tematyki językowej zajęć, i umożliwia odtworzenie sytuacji charakterystycznych dla komunikacji potocznej, jak również pozwala utrwalać kompetencję językową z perspektywy gramatycznej w sposób niejako „spontaniczny”. Nie bez znaczenia jest również wokalno‑muzyczny charakter tekstu zamieniający salę lekcyjną w salę koncertową i wzbudzający wśród ćwiczących dodatkowe emocje oraz reakcje estetyczne. [fragm. tekstu]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectedukacja polonistyczna cudzoziemcówpl_PL
dc.subjectpiosenka w nauczaniu języka polskiegopl_PL
dc.subjectpiosenka w nauczaniu kulturowym i historycznymnepl_PL
dc.titleSzlagiery i covery : piosenka estradowa jako przedmiot edukacji kulturowej cudzoziemcówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Cudak_Szlagiery_i_covery_piosenka_estradowa_jako_przedmiot_edukacji_kulturowej.pdf517,21 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons