DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Cudak, Romuald | - |
dc.contributor.author | Tambor, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T09:30:17Z | - |
dc.date.available | 2021-09-24T09:30:17Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 343-352). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-3309-0 | - |
dc.identifier.issn | 978-83-226-3308-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21634 | - |
dc.description.abstract | Zagadnienie możliwości i sposobów wykorzystania piosenki w edukacji polonistycznej cudzoziemców doczekało się już kilku opracowań. W praktyce glottodydaktycznej piosenka pojawiła się również na zajęciach lektoratowych. Jej obecność jest motywowana dwojako. Chodzi przede wszystkim o zajęcia, na których piosenka pełni funkcję jednego z poręcznych narzędzi do nauczania języka polskiego jako obcego. Na korzyść jej użycia przemawia w tym przypadku fakt, że tekst piosenkowy należy do grupy tekstów autentycznych, niepreparowanych na użytek tematyki językowej zajęć, i umożliwia odtworzenie sytuacji charakterystycznych dla komunikacji potocznej, jak również pozwala utrwalać kompetencję językową z perspektywy gramatycznej w sposób niejako „spontaniczny”. Nie bez znaczenia jest również wokalno‑muzyczny charakter tekstu zamieniający salę lekcyjną w salę koncertową i wzbudzający wśród ćwiczących dodatkowe emocje oraz reakcje estetyczne. [fragm. tekstu] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja polonistyczna cudzoziemców | pl_PL |
dc.subject | piosenka w nauczaniu języka polskiego | pl_PL |
dc.subject | piosenka w nauczaniu kulturowym i historycznymne | pl_PL |
dc.title | Szlagiery i covery : piosenka estradowa jako przedmiot edukacji kulturowej cudzoziemców | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|